Gondolatok erről-arról. Meg amarról. Így meg úgy. Meg amúgy is. Szóval blog. Vagy mi.

Anyám, az influencer

2018. augusztus 07. - Firestarter.18

influencer-marketing.jpgA félreértések elkerülése végett kezdjük az alapoknál, az influencer az nem valami rusnya, gennyes-fekélyes, nemi úton terjedő fertőzés, bár hasonló módon kellemetlen lehet találkozni vele.

 

 

 

 

 

Az influencerek azok olyan internetes személyiségek, akik nagy hatással bírnak a világ kerekének forgására. Akkorával azért nem, hogy ha finganak, akkor öt százalékkal megnő a kőolaj hordónkénti ára, de kisebb légmozgásokat elő tudnak idézni az internet eldugott szegleteiben.

Az infulencerek olyan emberek, akiket rejtélyes de főleg perverz okokból kifolyólag követnek más emberek. Már nem az utcán, hanem ilyen közösségi média felületeken, mint a Facebook, meg az Instagram, Twitter, meg… hát én igazából ezt a hármat ismerem, de biztos van még sok.

Szóval ezeket az embereket sokan figyelik, mert ők mind véleményformáló egyéniségek. Sőt, várjál, EGYÉNISÉGEK, így.
Az senkit nem zavar, hogy pont ugyanúgy néznek ki, ugyanazt a napszemüveget viselik, ugyanúgy sminkelik magukat (nem csak a lányok), ugyanolyan a hajuk, a szakálluk (nemcsak a fiúknak), ugyanolyanok a tetoválásaik, ugyanazt eszik és ugyanazokra a helyekre járnak, mint a többi kicsi influencerek.
Még a kiposztolt szelfikéik is mintha sorozatnyomásban készülnének. Sőt, szerintem Kínában direkt van ilyen influencergyár, ahol a filléres kis műanyag fröccsöntött influencerek készülnek.
De nem, ők EGYÉNISÉGEK, egyedi és megismételhetetlen személyiségek, és olyan magasabb értékeket közvetítenek, hogy feltétlenül követnünk kell őket lépten-nyomon, s szivacsként innunk magunkba a kacsszájukon kiáradó információkat.

Na, ezek az influencerek aztán ezt a mérhetetlen hírnevet arra használják, hogy jó pásztorként (és jó pénzért) terelgessék kis követőiket a helyes irányba, (helyes irány=az a cég, amelyik többet fizet) egy jobb élet, a létezés egy magasabb szintje felé. Ezt vedd meg. Ide menj. Ezt egyél. Ezzel játsszál. Így fotózd magad. Így sminkeld a szemöldöködet. Így töröld ki a seggedet.
Mert ha Kacsszájú Karolina, #coolcarol, zöld Adidas minigatyában pucsít a képedbe, akkor te másnap nyilván rohansz megvenni ugyanazt a zöld Adidas minigatyát, még az sem számít, ha fiú vagy. Mert úgy akarsz kinézni és úgy akarsz élni, mint Kacsaszájú Karolnia, #coolcarol, az élet császárnője.

Merthogy bármilyen hihetetlen, az influencerkedésből meg lehet élni, kvázi ez egy munka, karrierlehetőség, életcél.
Annak idején, amikor a szakdolgozatomat írtam, kérdőívet töltettem ki általános iskolás diákokkal. Volt egy kérdés, mi akarsz lenni, ha nagy leszel, tűzoltó, gázszerelő vagy vadakat terelő juhász. A gyerekek harminc százaléka azt írta be, hogy valóságshow szereplő. Na, ők ma tuti azt írnák be, hogy influencer, mert az csak a seggét fotózgatja, aztán dől a lé, dolgozzon aki hülye az influencerkedéshez.

Amúgy ebben az influencerkedésben sokkal nagyobb előnyben vannak a nők, ennyit az esélyegyenlőségről. Lefotózod a bazi nagy csöcsödet (ha nincs, akkor csináltassál bazmeg!!) meg a seggedet, a kép alá írsz valami magasröptű Coelho Nóra marhaságot, és kész is vagy, másnap kopogtat az Adidas, hogy csinálj már pár fotót ebben a zöld minigatyában. (Jó, nyilván először nem az Adidas fog kopogtatni, hanem valami sufnicég, mondjuk az Abidas, az Adibas vagy a 2rule, vagy ilyesmi)

Persze az influencerek élete sem csak játék és mese. Olvastam, hogy egy ilyen influencer picsuka írt egyszer egy hotelnek, hogy adjanak már neki ingyen szállást Valentin-napra, mert szeretne elmenni a faszijával, de fizetni azt már annyira nem szeretne. Cserébe majd posztolgat Instán párat a kis követőinek, és ezzel milyen jól jár majd a hotel.
A hotelnél meg röviden de határozottan elküldték a búsfaszba. Picsuka meg megsértődött, hogy háhóóóógy, hát ő influencer, meg véleményvezér, miazmár, hogy neki nem jár ingyen szállás meg aranyozott budikilincs, és majd jól megmondja a követőinek, hogy ne menjenek soha abba hotelbe.
A tulaj meg visszaírt neki, hogy hála a magasságos jóistennek, hogy a te követőid nem jönnek ide, mert ide alapjáraton normális emberek járnak. 

Arra gondoltam, vajon engem mivel tudna rávenni Kacsszájú Karolina #coolcarol, vagy Kockahasú Kázmér, #coolkaasmeer, hogy beálljak mögéjük kis követőnek, és én is olyan menő egyéniség próbáljak lenni, mint ők. A szemöldökömet nem festem, szakállam nincs, amióta van pénzem, szakadt ruhát sem hordok, tetoválásom sincs, de ha lenne, akkor sem marhaegyediéskreatív álomcsapdát vagy egészalkaros mázolmányt (ún. focistatetkó) varratnék magamra. Szelfit se szoktam csinálni, szóval teljes social toprongy, egy közösségi média analfabéta vagyok. 
Sajnos rá kellett jönnöm, hogy nem vagyok influencer célcsoport, a társadalom peremén élek a magányos sötétben, ahol szellemi fényével senki sem világítja meg nekem a helyes utat. Senki sincs, aki megmondaná, mit reggelizzek, milyen ruhát vegyek fel, melyik kockasajtot vegyem meg a boltban, hogyan lőjem be a hajamat és milyen zenét hallgassak.
Ne tudjátok meg, milyen stresszes így az élet, hogy folyamatosan az ún. agyamat kell használnom ún. gondolkozásra.

Ja, egyébként engem eszetekbe ne jusson ám követni, meg hallgatni rám, meg befolyásolódni általam. Egyrészt mert leszarom, ki mit reggelizik, hol vásárol, milyen gatyát húz, mikor és mit edz és hogyan szelfizi magát, másrészt én hivatalosan nem is lehetek influencer, mert az csak az lehet, akinek legalább negyvenezer követője van. Ez le van írva az influencerek titkos kapcsos könyvében, bizony, és én nem leszek ilyen zuginfluencer, aki sötét sikátorokban a ballonkabátja alól húzza elő az influálást. 

Negyvenezer követő után gondolom, minimum diplomát meg influencerigazolványt kap az ember, influencerlovaggá ütik, beveszik a titkos influencer (még egyszer le kell írnom ezt a szót eskü meghülyülök) szektába, ahol a telihold fényénél szűz followereket áldoznak, és a vérükben ücsörögve olvassák fel Schobert Norbi szállóigévé vált Facebook-posztjait.
Mondjuk annak fényében, hogy 50 forintba kerül venni egy magyar lájkolót (az indiai még olcsóbb, de hát van egy szint, ami alá nem megyünk) az nem is sok, ha van felesleges kétmilliód, te is lehetsz influencer, ha valamiért ilyen ingerenciád van.

Aztán arra gondoltam, vajon hogy a picsába cseperedtem egészséges (nem röhög) felnőtté influencerek jótékony iránymutatása nélkül, mely úgy melengeti a lelket, mint a villanykörte fénye a kiscsirkéket. Aztán rájöttem, hogy bazmeg nekem is volt influencerem akit vakon követtem. Anyám.

Ő mondta meg, hogy ma párizsis kenyér lesz vacsorára (A barna szélét is, nincs annak semmi baja) mellé kakaót iszunk (A bőrét is, mer’ nyakon váglak) megmondta mikor feküdjek le (ha öt percen belül nem vagy ágyban agyoncsaplak), mikor játsszak, mikor tanuljak, mikor menjek fürödni, mit nézzek a tévében és milyen gatyát vegyek fel, hogy vágja le a fodrász a hajamat, hova menjünk hétvégén, milyen cipőt veszünk a boltban, és még azt is megmondta, a fotókon hogy nézzek ki (Húzd ki magad és mosolyogj már az isten áldjon meg). 


És ő szigorú volt ám, mert még a kommentelési lehetőségeket is kiiktatta, illetve hát az esetleges kommentjeimet súlyos pofonokkal moderálta. Ha tudta volna, hogy ezzel még súlyos pénzeket is lehet keresni, hát biztos nem a húskombinátban tizenkét órázott volna, hanem elővette volna a Pajtás fényképezőgépet, meg szerzett volna egy zöld rövidgatyát a Vörös Hajnal Varrószövetkezetből.

A bejegyzés trackback címe:

https://firestarter-18.blog.hu/api/trackback/id/tr1514167533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

umidmerchant 2018.08.07. 16:56:42

Na, az ilyen szövegek miatt követlek itt a blog.hu-n ;-P

Kívánom, hogy kerüljön ki az index címlapra, és legyen tőle jó sok követőd!

bratya 2018.08.08. 05:58:08

Ismét egy szuper írás!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2018.08.08. 13:39:53

Az én blogomnak csak 85 állandó olvasója van, úgyhogy én ifluenszer helyett legfeljebb kevésvagyoknégyszázhetvenszer lehetek... :)

(40000 / 85 ≈ 470)

KAMA3 2018.08.08. 13:58:49

Biztos volt kedvenc zenekarod / focicsapatod / rádióamatőr társad. Ha kicsit tágabban értelmezzük, bizony azok is infulenziásak voltak, hiszen hatást gyakoroltak az egyedfejlődésedre. Van erre a kifejezésre szép magyar szó is: példakép.

Amúgy a poszt minden betűjével egyet tudok érteni, viszont ennyitől még nem foglak követni.

gigabursch 2018.08.08. 14:00:19

Nekem még blogom sincs...
Mindenesetre ez egy jó írás volt, de akiknek szólnak, az ehhez már félanalfabéták.

DirtyD 2018.08.08. 14:54:42

40K követő? 80 USD. Megoldunk bármit (még mindig) . :)

DirtyDog

Mancilla Pectoralis 2018.08.08. 15:02:21

Ez nagyon jó volt,rég röhögtem ennyit:-D

zsurzsenka 2018.08.08. 16:47:14

Hát apám rábaltáztál. Mától te vagy az influencerem.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2018.08.08. 17:26:05

Nálam is épp most került ki a 2 részes influencer cikk.
gasztronota.blog.hu/2018/08/08/influencer_kivel_dolgozzunk_kit_keruljunk_egyuttmokodesi_kisokos

A hotel témához annyit, (amit amúgy én is meg akartam írni, csak már így is elég litánia lett)
Hogy amúgy alapvetően azzal nem lenne baj. Igaz, hogy a hotel azzal válaszolt, hogy az ott dolgozók bérét, stb. ki fizetné ki. De, ha egy normális influencer, vagy inkább content creator kerülne oda, az tartalmat gyártana. Ergo a fotós, marketinges, ami az ilyen helyeknek szükséges, olcsóbban megoldja. Nyilván olyan influencert/content creatort kell alkalmazni, aki minőségi tartalma csinál.
Ha megnézel vloggereket (nem hazait), olyan videokat látsz, h pislogsz, és nem hiszed el, h telóval, vagy MILC kamerával forgatták. Sam Kolder, Jon Olsson, Peter McKinnon stb. Audival és különböző giga márkákkal dolgoznak együtt. És tudnak olyan videot készíteni, hogy pislogsz. Na, az ilyen embereknek igen is érdemes fizetni és nem kell hápogni, h miért akarsz ingyen éjszakát.
Ja, ezeknek nem csak ingyen éjszaka jár, hanem pár ezer euro vagy dollár. Mivel már csak az a munka, amit összeraknak több, mint egy 200€/éjszaka szállás ára.

Sir Galahad 2018.08.08. 17:45:04

@praclee: Igen, de a magyar piac eleve olyan kicsi, hogy ez a modell nálunk működésképtelen. Így aztán a szerzőnek - a magyar viszonyokat alapul véve - tökéletesen igaza van.

Untermensch4 2018.08.08. 20:22:08

@gigabursch: Nem nekik szól hanem nekünk. :)

gigabursch 2018.08.09. 07:50:54

@Untermensch4:
Úgy látom az okosteló kihagyott néhány szót...

=>
Mindenesetre ez egy jó írás volt, de akiknek szólna, azok ehhez már félanalfabéták.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2018.08.09. 15:56:47

@KAMA3 Nem is kell követned, nem sértődök meg. Aki nem egy műanyag zacskóban éli le az életét, arra minden percben hatással van valaki és valami. Az nem mindegy, hogy ez a hatás milyen irányú, az illetőnek mi a célja vele, és mennyire őszinte. Az influencerek azon része akikről a poszt szól pusztán pénzért ajánlja neked a zöld minigatyát, ha holnap egy másik cég pirosat ad a kezébe, akkor már azt fogja eléd tolni, ugyanolyan lelkesedéssel. Őszintétlen, a személyesítettség illúzióját keltő reklámok ezek véleményként eladva melyek sokszor az emberek kisebbségi komplexusaira játszanak rá, mert egy számukra elérhetetlen életstílust festenek le követendő példaként.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2018.08.09. 16:00:46

@DirtyD: Ha félanalfabéta bangladeshi kecskepásztorokkal akarom feltölteni az oldalt, feltétlen szólok :D

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2018.08.09. 16:12:12

@praclee: Oké, akkor most nézd meg itthon kik számítanak top influencernek nézd meg ők milyen értéket nyújtanak, mennyire hitelesek és őszinték.

Szállodai szobát kuncsorogni szerintem bárkinek ultragáz, a ruppótlan influencernek ugyanúgy mint a nagyonmenőnek. Ha olyan menő, akkor ha a szállodának szüksége van ilyen marketingre, akkor fel fogják kérni. Ha nem kérik fel, akkor ne tukmálja magát, mert az marha ciki. Főleg, hogy egyesek sértődésből ezzel vissza is élnek.
Nem tudom hallottad-e a sztorit, amikor valami menő magyar influencer arcok kivettek egy szállodai szobát, majd fel akartak vinni 5-6 havert. A szálloda meg azt mondta, hogy persze, fejenként XK forintért nyugodtan, mert az van a szabályzatban. De hát a menő infuelcer arcok nem akartak fizetni, megsértődtek, és arra buzdították a követőiket, hogy negatív értékelésekkel árasszák el a szálloda oldalát. Ők persze jól nevelt birkákként ezt meg is tették, és alaposan megnyirbálták a szálloda értékelését.

Untermensch4 2018.08.09. 19:57:09

@Firestarter.18: És a szállodások a többi szállodás felé adtak vmilyen értékelést a kedves vendégekről..? :) "Sajnos most nincs szabad szobánk..." "Elnézését kérjük a foglalásának korábbi nyugtázásáért, műszaki hiba történt. Reméljük máshol talál majd szállást. Meg követőket." :)

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2018.08.10. 16:46:22

@Untermensch4: Régóta szorgalmazom egy vendégértékelő oldal létrehozását.
"Gábor összeszarta, és úgy hagyta a zuhanyzót, 2*
"Jolán véres betétjét az ágyban találtuk meg" 3*
"Tomika mindenkivel paraszt volt" 1*

Untermensch4 2018.08.10. 18:56:24

@Firestarter.18: A marketing világában élünk, csinálj hozzá életérzést (is, meg üzleti hasznot is) adó franchise-t. :) Szép logó a klubnak ami megválogatja a tagjait. Mert így el lehet adni h a vendégekért (is) van a dolog. A szabály pedig (amit apróbetűkkel szépen be kell csomagolni majd a vendéglátósoknak, plusz a nyilvános logós klub-honlapon is fenn van. Valahol...) az h aki értékelést ír egy étteremről (hotelről,kempingről stb.) arról írhat az étterem is... aki nem ír arról pedig csak zárt körben.
Ha jól tudom amcsi kaszinók egymásnak adogatják azon fejszámoló tehetségek fényképeit akik bizonyos kártyajátékokban "csalnak" (megnézném azért azt a szabályt akármilyen játéknál ami a memória korlátozottságát írja elő).